[CORE] [TWEAK] A more clever Randomness

(provisonnal name) Forum for planning the first step of the project (what we want to do), and welcome newcomers.
Maitresinh
Site Admin
Messages : 3535
Inscription : mer. mai 25, 2016 3:20 pm

[CORE] [TWEAK] A more clever Randomness

Message par Maitresinh »

Randomness iss 100 % part of the sandbox gameplay. BUT it can be a clever randomness : for exemple, the more you search, the more you get chances to find a treasure...it's still random, but you get a way to deal with it. And it may make more sense in the narrative.

Opinions about that ?
Ideas about how to implement ?
Someone ton lead this thread ?



Maitresinh
Site Admin
Messages : 3535
Inscription : mer. mai 25, 2016 3:20 pm

Re: [CORE] [TWEAK] A more clever Randomness

Message par Maitresinh »

Cela ne me semble pas prioritaire, a la réflexion, la nature de ce genre de jeu étant justement le hasard....

Maitresinh
Site Admin
Messages : 3535
Inscription : mer. mai 25, 2016 3:20 pm

Re: [CORE] [TWEAK] A more clever Randomness

Message par Maitresinh »

Pues, habria que desarollar una alternativa concreta. Te parece trabajar en ello ?

Maitresinh
Site Admin
Messages : 3535
Inscription : mer. mai 25, 2016 3:20 pm

Re: [CORE] [TWEAK] A more clever Randomness

Message par Maitresinh »

Pues, yo diria que los dados evocan mas el mundo de fantasia/rol. No ?
Aunque un bonito tarot...

Digamos dados para guardar las cosas simples ?

Répondre